Hannick Reizen en het Corona virus

Het Coronavirus houdt op dit moment de hele wereld in de greep. We ondervinden hier allemaal op onze eigen manier de gevolgen van. We weten niet hoe lang de situatie nog duurt. Ook u hebt vast vragen. We vertellen u graag hoe Hannick Reizen hiermee omgaat. Op deze pagina hebben we de belangrijkste informatie voor u verzameld. Op deze pagina beantwoorden we de meest belangrijke vragen.

Hannick Reizen: Maatregelen en beslissingen

Onze maatregelen en beslissingen voor reizen nemen we op basis van de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en op basis van de maatregelen van het desbetreffende land. Daarnaast hebben we regelmatig contact met tal van onze partners in het buitenland, zoals concertgebouwen, hotels, vervoersmaatschappijen en agenten. De veiligheid en gezondheid van u als reiziger staat voorop. Van het grootste belang is dat u van ons weet, dat wij ons laten leiden door de onafhankelijke reisadviezen van Buitenlandse Zaken.

Op dit moment weten we niet hoe de situatie zich gaat ontwikkelen. Die wijzigt immers per dag. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen.

Reisadviezen

Hannick Reizen volgt in eerste instantie de reisadviezen op van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. De basisregel is: code rood betekent negatief reisadvies, de reis kan dus niet doorgaan.

Het reisadvies is per land of per regio verschillend en wijzigt regelmatig. Kijk voor de meest actuele stand altijd op:

Klik hier voor de Reis adviezen van Buitenlandse Zaken

Maatregelen door de overheid van een land

Naast het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben we ook te maken met de maatregelen die door de overheid van een land worden getroffen. Een heel aantal landen heeft inmiddels aanvullende maatregelen genomen. Dit varieert van een medische controle bij aankomst, tot het ‘op slot’ doen van het land. Steeds meer landen stellen extra eisen van reizigers die in een ander (besmet) land geweest zijn. Ook die maatregelen wijzigen heel regelmatig. Uiteraard houden wij dit voor alle reizen goed in de gaten.

U kunt deze informatie zelf ook vinden op:

Klik hier voor de maatregelen per land

Eveneens hebben bijna al onze partners een protocol opgezet om uw reis zo veilig mogelijk te laten verlopen. Door deze protocollen goed op te volgen blijft de gepaste 1,5 m afstand gewaarborgd en kunt u veilig op reis. U kunt de uitgebreide protocollen voor de theater, hotel en andere partners bij de betreffende reis onder het kopje ‘Veilig op reis volgens de RIVM richtlijnen’ vinden.

Reizen met vertrek op korte termijn

Voor al onze reizen die binnenkort vertrekken houden wij de maatregelen op bestemming nauw in de gaten. Daarnaast hebben we wekelijks contact met onze partners op bestemming. Zodra er verandering is in het reisadvies vanuit Buitenlandse Zaken of er drastische maatregelen worden genomen op bestemming zullen wij maatregelen treffen. Zolang een bestemming geen negatief reisadvies heeft kan de reis uitgevoerd worden. De reis gaat door.

Dat betekent dan ook dat er geen versoepeling is van de annuleringsvoorwaarden, de geldende betalingsvoorwaarden zijn van toepassing. De reis kan dus niet kosteloos geannuleerd worden. Als u besluit zelf uw reis te annuleren, dan zijn de geldende annuleringsvoorwaarden van toepassing.

En wat als er later toch een negatief reisadvies komt van Buitenlandse Zaken voor één van deze bestemmingen? 

Code rood betekent: Negatief reisadvies. Dan annuleert Hannick Reizen de reis. Dat houdt in dat u het bedrag dat u aan ons hebt betaald als tegoed houdt voor een volgende vakantie. U ontvangt van ons binnen 14 dagen een SGR-erkend voucher ter waarde van de betaalde reissom. Deze voucher kunt u gebruiken voor de betaling van een nieuwe reis. Deze voucher heeft een geldigheid van 1 jaar vanaf het moment van uitgifte en kan gebruikt worden voor reizen uit het Hannick Reizen programma.

Reizen met vertrek op langere termijn (vanaf november)

Over alle reizen op langere termijn (dus vanaf november) is nog weinig te zeggen. We weten niet hoe de situatie zich in tussentijd ontwikkelt. We volgen de situatie op de voet. Mocht het nodig zijn om maatregelen te treffen, dan zullen we dat ook doen. Tot die tijd gaan we ervan uit dat de reis gewoon doorgaat. Geen bericht is goed bericht!

Voor de volgende reizen met vertrek op langere termijn hebben wij al een standpunt moeten innemen en zijn alle reizigers via de mail geïnformeerd:

Herfst Trilogie in byzantijns Ravenna, vertrek 12 november

Verder nog vragen?

Hannick Reizen heeft 30 jaar ervaring. Maar ook deze situatie is voor ons nieuw. Er is niets zo moeilijk als het voorspellen van de toekomst. Ook wij weten niet hoe de corona-situatie zich gaat ontwikkelen of hoe lang dit duurt. We hopen van harte dat het tij keert.

Heeft u nog verdere vragen? Mail ons dan gerust op info@hannick.nl of bel ons tijdens kantooruren op 070 – 319 1929

Wij wijzen u graag de weg.

Hannick Reizen

 

Wouter Schmidt
Classical Music Manager

Boudewijn van Pelt
Teamleider Touroperating

 


Bijgewerkt op: 5 oktober 2020

~~~~

Veelgestelde vragen

ANVR
Hannick Reizen is aangesloten bij de brancheorganisatie ANVR. Op de website van de ANVR kunt u een pagina met veelgestelde vragen vinden.
Klik hier voor de veelgestelde vragen op de ANVR-website

Ik vertrek binnenkort (bijvoorbeeld tussen nu en 2 maanden) naar een bestemming waar geen negatief reisadvies is. Kan ik mijn reis kosteloos annuleren?

Het antwoord hierop is: Nee.

Voor alle reizen op kortere of langere termijn geldt:
Er is geen versoepeling in annuleringsvoorwaarden, de normale betalingsvoorwaarden gelden.
U kunt de door u geboekte reis niet zomaar annuleren. Alleen in het geval van een negatief reisadvies (dus code rood!) kunt u uw reis omboeken. In alle andere gevallen (dus ook met code oranje) kan dat niet.

Mocht u willen annuleren, dan kan dat. Maar dan gelden de gewone annuleringsbepalingen en kosten.

De situatie wijzigt wel per dag. We volgende ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig maatregelen treffen.

Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik mijn reis vanwege Corona wil annuleren of omboeken?
Dat hangt af van de maatschappij waar u uw verzekering hebt afgesloten. Bekijk hier een overzicht van de voorwaarden per verzekeraar.

Wanneer besluit Hannick of een reis doorgaat of niet?
Wij volgen al het nieuws rondom het Coronavirus natuurlijk op de voet. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Wij volgen de adviezen van het Ministerie van Buitenlandse zaken en het RIVM op.
Het is best mogelijk dat later in het jaar gewoon gereisd kan worden naar gebieden waar nu een negatief reisadvies voor geldt. Wij wachten de situatie dus af. Wanneer de situatie wijzigt, zullen we alle betrokken reizigers informeren.

Wat betekent het voor mij als mijn vakantie geannuleert wordt vanwege een negatief reisadvies?
Wanneer Hannick de reis annuleert, bent u uw geld niet kwijt. U houdt het bedrag dat u aan ons hebt betaald als tegoed (‘waardebon’) voor een volgende vakantie. U kunt dan een nieuwe reis boeken uit ons aanbod. Het bedrag van de waardebon wordt dan verrekend. Deze zogenaamd ‘Corona-voucher’ valt onder de dekking van de garantieregeling van de SGR. Hiermee blijft u de zekerheid houden dat uw reeds betaalde reissom veilig is gesteld.

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling- of restantbetaling te doen? Omdat ik nog niet zeker weet of mijn reis wel doorgaat?
We willen u vragen om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en uw aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen. Want betalingsvoorwaarden staan los van annuleringsvoorwaarden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Brochure aanvragen