Update Coronavirus Hannick Reizen
Laatst gewijzigd: 20/05/2021

Veilig en vertrouwd op reis
Nu er in Nederland en wereldwijd volop wordt gevaccineerd gloort er weer licht aan het einde van de tunnel. De grenzen gaan open. We kunnen weer op reis. We hebben de belangrijkste informatie voor u op een rijtje gezet.

De verwachting is dat de spelregel om een land wel of niet te mogen bezoeken, afhangt van 1) of u wel of niet bent ingeënt of 2) of u beschikt over een recente negatieve PCR testuitslag. Het is de verantwoording van de passagier dat hij naast de bestaande reisdocumenten (paspoort of ID-kaart) over medisch geldige reisdocumenten beschikt.Graag leggen we hier meer over uit in de volgende alinea's. 

Vaccinatiepaspoort
Zolang er nog geen sprake is van groepsimmuniteit is een negatieve PCR-test verplicht. Dat geldt uiteraard niet voor passagiers die reeds zijn gevaccineerd met het COVID-19 vaccin. Zolang het ‘green vaccine certificate’, het groene vaccinatiepaspoort, nog niet door Europa is uitgegeven is het van belang dat u een bewijs van vaccinatie als reisdocument bij u heeft. Vroeger was dat het gele boekje. Voor de COVID-19 intenting is dat het bewijs dat u heeft ontvangen bij inenting van uw huisarts dan wel van de GGD. Ondertussen wordt er door talloze nationale regeringen gewerkt aan soepele spelregels zolang het green vaccin certificate nog niet beschikbaar is. De spelregels veranderen per week per land. Wij adviseren u voor de laatste actuele informatie te kijken op de website www.wijsopreis.nl.

Wanneer kan er naar welk land gereisd worden?
Bij oranje of rood kan er niet gereisd worden. Zodra een land op geel of groen staat, kan er wel gereisd worden.

Wat als ik kort voor vertrek positief getest ben of ziek ben en dus moet annuleren?
Indien u uw reis moet annuleren gelden de annuleringsvoorwaarden. Wij adviseren u een annuleringsverzekering af te sluiten voor het onfortuinlijke geval dat u niet mee kunt op reis. In geval van ziekte kunt u uw schade indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Een annuleringsverzekering dekt het risico van schade in geval de klant moet annuleren, bijv. vanwege een ziekenhuisopname, sterfgeval in de familie, of op medisch advies van uw huisarts. Klik hier voor meer informatie op de website van de verzekeringsmaatschappij.

Heeft u reisplannen voor 2021/2022?
In de week van 12 april is onze nieuwe zomereditie brochure bij u op de mat gelandt. Ons volledige en actuele aanbod kunt u bekijken op onze website. Hier vindt u uitgebreide informatie over het muziekprogramma, de excursies en allerhande praktische zaken. Heeft u interesse in een bepaalde reis of nog vragen hoe uw reis er daadwerkelijk uitziet? Schroom dan niet en belt u één van onze specialisten via 070 – 319 19 29. Zij adviseren u graag over de reis van uw voorkeur.

Wacht u liever nog even om definitief te boeken, maar heeft u wel interesse om met ons een reis te maken wanneer het weer mogelijk is?
Dan adviseren we u om een optie af te sluiten voor de reis van uw voorkeur. Neemt u gerust even contact op met een van onze specialisten op 070 – 319 19 29. Zij noteren dan graag uw naam voor deze reis. Het verplicht u nog tot niets, maar tegelijkertijd bent uw wel verzekerd van een plaats op deze reis..

Ik heb een reis geboekt. Welke maatregelen zijn van toepassing en aan welke verplichtingen moet ik voldoen?
U dient ten alle tijden te beschikken over een geldig reisdocument. Afhankelijk van de bestemming is dat een ID-kaart of een geldig paspoort. In en na coronatijd mogelijk aangevuld met een bewijs van vaccinatie of een negatieve PCR-test. Momenteel bevinden wij ons wereldwijd in de vaccinatiefase. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de maatregelen uitgebreid dan wel versoepeld worden. De client blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor het beschikken over de juiste reis- en gezondheidsdocumenten.

Wat moet ik doen als ik niet meer op reis wil en dus annuleer?
In het geval de client annuleert gelden de annuleringsvoorwaarden. Indien de reisorganisatie de reis annuleert, ontvangt u de betaalde reissom retour. Voor de specifieke voorwaarden verwijzen wij u naar de desbetreffende reis op onze website.

Welke maatregelen kan ik verwachten tijdens mijn reis?
Sinds maart 2020 zijn we vertrouwd geraakt met nieuwe protocollen in theaters, hotels, musea en touringcars . Daar is door onze reizigers positief op gereageerd. De leveranciers hanteren protocollen en regels die enerzijds uw reis nog veiliger maken en anderzijds zo soepel mogelijk worden gerealiseerd. De regels die tot nu toe gehanteerd worden zijn o.a.:

  • De maaltijden worden persoonlijk aan tafel uitgeserveerd i.p.v. een zelfservicebuffet.
  • Indien de 1,5 meter (bijv. tijdens het wandelen) aan niet gerealiseerd kan worden is het dragen van een mondkapje verplicht. Echter zodra u aan tafel zit, in de salon gezellig een kopje koffie drinkt of in uw kamer of suite verblijft, mag het mondkapje worden afgedaan.
  • Indien de 1,5 meter op bepaalde locaties niet gerealiseerd kan worden, wordt u geattendeerd op de te volgen looproutes met eenrichtingsverkeer.
  • Een maximaal aantal toegestane personen in een theater of concertzaal waardoor er genoeg onderlinge afstand kan worden gehouden.

De bovenstaande richtlijnen, maatregelen en protocollen zijn een momentopname, die naar aanleiding van actuele ontwikkelingen in de desbetreffende stad of gemeente kunnen wijzigen. Hannick Reizen hanteert bovenstaande spelregels wanneer dat nodig is. In de reisbescheiden, die u 10 dagen voor vertrek ontvangt, zullen wij u nader informeren over de stand van zaken van dat moment.  Zodra er nieuwe informatie bekend is, zullen wij het protocol bij de desbetreffende reis actualiseren op onze website.

Wat betekent het voor mij als Hannick Reizen mijn reis vanwege corona annuleert?
Wanneer Hannick Reizen de reis annuleert, bent u uw geld niet kwijt. Voor alle reizen die u in 2021 boekt geldt: u krijgt de door u betaalde reissom teruggestort op uw bankrekening (en géén voucher) in het geval dat uw reis vanwege coronamaatregelen geen doorgang vindt.

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling of restantbetaling te doen zolang ik nog niet zeker weet of mijn reis doorgaat?
Het ziet er naar uit dat er deze zomer weer gereisd kan worden. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen. We vragen u om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en uw aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen conform de spelregels. De betalingsvoorwaarden staan immers los van de annuleringsvoorwaarden.

Ik heb nog een corona voucher van een geannuleerde reis in 2020. Wanneer kan ik mijn geld terug krijgen?
Indien de voucher 6 maanden of langer geleden is uitgegeven, is het mogelijk een verzoek voor restitutie bij ons in te dienen. Hannick Reizen neemt uw verzoek in behandeling en zal u zo spoedig mogelijk terugbetalen.

Mijn voucher verloopt bijna, wat nu?
U kunt uw SGR voucher binnen één jaar na uitgifte inwisselen voor een andere reis. De nieuwe vertrekdatum mag ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan. Indien u geen nieuwe reis hebt geboekt en dat ook niet van plan bent en uw voucher (binnenkort) verloopt, betalen wij u het voucherbedrag automatisch uit. U wordt hierover schriftelijk geïnformeerd. Bent u van plan om in de toekomst nog wel een reis bij Hannick Reizen te maken maar kunt of wilt u nu nog niet boeken? Dan kunt u er ook voor kiezen uw SGR voucher om te zetten in een Reischeque met een nieuwe geldigheid van 2 jaar.

Heeft u nog andere vragen of wenst u advies?
Hannick Reizen heeft inmiddels meer dan 30 jaar ervaring. We kunnen u dus deskundig adviseren. Echter deze corona situatie is ook voor ons nieuw. Er zijn gelukkig positieve perspectieven. Er is immers een vaccin! We zien er naar uit dat er weer veilig en vertrouwd gereisd kan worden. U mag van Hannick Reizen verwachten dat we u zo goed mogelijk informeren. Wij actualiseren onze website dagelijks met nieuwe informatie.

Prefereert u persoonlijk contact? Schroom dan niet en belt u dan met een van onze specialisten op 070 – 319 19 29. We wijzen u graag de weg.

Met muzikale groet,

Hannick Reizen

Wouter Schmidt
Classical Music Manager

Boudewijn van Pelt
Teamleider Touroperating

Brochure aanvragen